Owoce i warzywa w odżywianiu się

3 grudnia 2014

Owoce i warzywa w odżywianiu się Owoce i warzywa pełnią bardzo ważną funkcje dla naszego organizmu, mimo to mało, kto docenia ich potencjał. Wiele osób zadaje siebie pytanie, co tak naprawdę wnoszą one do naszej diety? Odpowiedz jest prosta są bogatym źródłem witamin, błonnika oraz substancji mineralnych. Każda z substancji jest bardzo cenna, składniki mineralne powodują odkwaszanie organizmu, dzięki nim organizm oczyszcza się i możemy cieszyć się piękna cerą, dobrym samopoczuciem. Kolejny składnik, czyli błonnik usprawnia całą prace jelit, wspomaga wypróżnianie się jest to cenna zaleta przede wszystkim, kiedy chcemy pozbyć się zbędnych kalorii. Kolejną ważną rolą, jaką odgrywa błonnik jest hamowanie poczucia głodu, pęczniejąc w żołądku daje nam uczucie sytości. Warzywa oraz owoce zawierają wiele cennych dla naszego zdrowia składników, są składnikiem między innymi antyoksydantów, które zapobiegają uszkadzaniu zdrowych komórek. Nic, więc dziwnego, że często są składnikami kosmetyków, ponieważ nie tylko pięknie pachną, ale odżywiają naskórek. Owoce i warzywa nie tuczą, dzięki czemu można je spożywać w dużej ilości, kiedy tylko chcemy. Jeśli włączymy je na stale do naszej diety na pewno oczyścimy nasz organizm z toksyn i poprawimy swój wygląd.

» Kategoria: Nawyki żywieniowe » Tagi: , , ,

Soja w diecie

30 listopada 2014

Soja w diecie W Polsce zainteresowanie tym warzywem jest jeszcze stosunkowo niskie wynika to głównie z niewiedzy, Polacy lubują się w tradycyjnym pożywieniu i rzadko eksperymentują z nowymi produktami. Tym czasem w USA jest zupełnie inaczej, tu soja występuje w wielu posiłkach i jest wszystkim dobrze znana. Soja to przede wszystkim znakomite źródło białka, może ona też znakomicie zastąpić białka pochodzenia zwierzęcego, dodatkowym jej atutem jest zdolność wiązania wody przydaje się to w przetwórstwie głównie mięsnym. Dla kobiet soja jest ważnym elementem diety, ponieważ dostarcza witamin, składników mineralnych, inaczej jest jednak w przypadku mężczyzn, oni z soja powinni nieco uważać. Naukowcy dowiedzieli się, że nadmiar soi w jedzeniu ma negatywny wpływ na nasienie a w niektórych przypadkach może też powodować zanikanie hormonu męskiego. Dzieje się tak, ponieważ soja ma podobną budowę do hormonu żeńskiego, dlatego tez w dużej ilości może być szkodliwy dla organizmu. Soja ma bardzo wiele zalet, ponieważ może pomóc nam obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi, kobietom natomiast może pomoc w łagodniejszym przechodzeniu okresu klimakterium. Soja jest dobrym warzywem ze względu na wartość odżywczą jednak trzeba ją spożywać z umiarem, dotyczy to przede wszystkim mężczyzn.

» Kategoria: Suplementy » Tagi: , ,

Buraki w diecie

17 listopada 2014

Buraki w diecie Buraki można bardzo często spotkać na polskim stole, spożywamy je ugotowane w postaci przetworów lub zup. Cenne właściwości tego warzywa znano już w starożytności, były uprawiane w ogrodach zamożnych ludzi. W Polsce wykorzystuje się w zasadzie całe warzywo, ponieważ i korzeń, jaki młode liście, czyli botwinkę. Buraki są przede wszystkim cennym źródłem witamin i składników minerałach, dietetycy cenią je również za inne cenne wartości. Mało, kto zdaje sobie sprawę, ale buraki mają charakter zasadotwórczy zaznacza to, że pomagają zneutralizować w organizmie działanie kwasów, a tym samym chronią nas przed zgagą i paleniem w przełyku. Kolejną ważną zaletą tego warzywa jest fakt, że podnosi odporność organizmu. Kiedy się przeziębimy powinniśmy pić sok z tego warzywa, aby szybciej wrócić do zdrowia. Buraki wpływają pozytywnie również na nasz układ krążenia, ze względu na zawarte w nich substancje niwelują powstawanie zakrzepów, udrożniając przy tym nasze żyły i sprzyjają powstawaniu czerwonych krwinek. Buraki zalecane są pod tym kątem szczególnie osobą chorym na anemię. Buraki posiadają wiele zalet jednak nie nadają się dla wszystkich z ich konsumpcji powinny zrezygnować osoby cierpiące na cukrzycę oraz chorobę nerek, ponieważ warzywo podnosi poziom cukru we krwi.

» Kategoria: Składniki diety » Tagi: , ,

  • Kategorie

  • Strony

  • Wstęp

    Każdy chce się czuć dobrze i na długo pozostać aktywnym, często jednak jest to poprostu nie możliwe, przez całe życie dbamy i pracujemy sobie na to jak będzie wyglądało nasze zdrowie, jeśli jemy właściwie w zasadzie nie powinniśmy obawiać się chorób i złego samopoczucia. Co jednak kryje się pod tym pojęciem zdrowo? Wiele osób mylnie zakłada, że nasza dieta musi składać się tylko z owoców i warzyw, tym czasem powinniśmy jeść wszystko, ale w określonych proporcjach. Nasz organizm do właściwego funkcjonowania potrzebuje różnorodności, kiedy za bardzo przestawiamy się na dany produkt wówczas powstają niedobory pod względem innych składników mineralnych.

  • Wpisy

  • Architektura świata

    Nasze ciała zazwyczaj domaga się witamin i składników mineralnych, widać to po naszej skórze, zębach, paznokciach, jeśli pojawiają się niepokojące zmiany chorobowe jest to sygnał, że powinniśmy wzbogacić dietę o dodatkowe składniki mineralne. Jeśli sami nie potrafimy właściwie zbilansować sobie pokarmu powinniśmy udać się do specjalisty dietetyka, który ustali nasze BMI, oraz co powinniśmy jeść, aby czuć się zdrowo. O zdrowie trzeba dbać od najmłodszych lat, aby nie martwić się na zapas o choroby, tak naprawdę inwestujemy w swoje życie i stan zdrowia.