Tłuste jedzenie

4 grudnia 2014

Tłuste jedzenie Codziennie spożywamy miliony kalorii, większość z nich możemy spalić zażywając ruchu i świeżego powietrza podczas spaceru, jeśli natomiast nasz metabolizm nie pracuje dobrze wówczas w naszym ciele odkłada się tkanka tłuszczowa, która nie jest niczym przyjemnym. Oprócz rażącej otyłości możemy mieć bardziej poważne problemy natury zdrowotnej wynikać mogą głównie ze spożywania nadmiaru potraw tłustych i tak, jeśli spożywamy wiele tłustego mięsa może odbić się to dużym echem na naszym zdrowiu. Nadmiar tłuszczu gromadzi się nie tylko na biodrach i brzuchu w postaci tkanki tłuszczowej, ale także na narządach wewnętrznych, poza tym narządy są tak obciążone tłuszczem ze nie mogą dobrze pracować wówczas skarżymy się na ból w okolicy tkanki tłuszczowej, zgagę oraz ból żołądka. Tłuste jedzenie nie posiada żadnych wartości odżywczych, wręcz przeciwnie działa na nasz organizm destrukcyjnie mimo to wiele osób nie potrafi jadać inaczej. Tłuste jedzenie stanowi przywarę przede wszystkim społeczności amerykańskiej oraz polskiej lubimy, kiedy mięso ocieka tłuszczykiem, tłuszcz oprócz mięsa znajduje się też w smarowidłach do pieczywa, mleku w zasadzie w każdym produkcie tylko w innej ilości, jeśli chcemy uniknąć nadmiaru złego tłuszczu powinniśmy zacząć inaczej przygotowywać nasze posiłki, czyli zrezygnować ze smażenia w głębokim oleju.

» Kategoria: Dieta » Tagi: , ,

Dieta dla przedszkolaka

3 grudnia 2014

Dieta dla przedszkolaka Małe dziecko wymaga zupełnie innej diety niż osoby dorosłe, jest to podyktowane przede wszystkim rozwojem organizmu oraz wzrostem. Tylko dobrze zbilansowana dieta może dać gwarancje, że dziecko będzie się dobrze rozwijało i będzie zdrowe. Maluch w wieku przedszkolnym bardzo dużo uprawia ruchu, co za tym idzie do budowy sytemu odpornościowego oraz silnych mięśni potrzebuje przede wszystkim witamin i składników mineralnych, głównym ich źródłem dla organizmu są warzywa, owoce, chude mięso oraz przetwory. W diecie pamiętamy, aby nie nadużywać porcji, ponieważ dziecko w szybkim czasie może mieć problemy ze spalaniem tłuszczu i będzie pulchniutkie. Warto trzymać się zasady, aby posiłki były o określonej porze, pilnujemy też, aby dziecko spożyło śniadanie, ponieważ to główny posiłek w ciągu dnia. Kolejnym aspektem są godziny posiłków, dziecko powinno jadać, co trzy cztery godziny, tak, aby na bieżąco było w stanie spalić kalorię z posiłków, najważniejszym aspektem diety dziecka powinna być różnorodność, serwujemy różne posiłki owoce, mięsa tak by dziecko wyrobiło siebie o nich smak i było dobrze odżywione. Musimy pamiętać, że nawyki żywieniowe kształtują się w małym organizmie już od najmłodszych lat, a błędem jest pozwalanie na monotonna dietę.

» Kategoria: Dieta » Tagi: , , ,

Dieta dla niemowlaka

7 listopada 2014

Dieta dla niemowlaka Terminem niemowlak określa się dziecko, które ma do sześciu miesięcy. Dziecko to z racji swojego młodego wieku nie potrafi jeszcze w pełni trawić i dopiero uczy się jeść, tak naprawdę malec od samego początku swojego życia zna tylko smak mleka matki, ze względu na to, co ona spożywa może mieć ono smak słodki lub słony, te delikatne różnice dziecko jest w stanie wychwycić. Kiedy malec podrośnie i ma około czterech miesięcy przychodzi czas na zróżnicowanie diety, nie jest już ona tak uboga, dziecku wprowadzamy nowe smaki początkowo wszystkie produkty muszą mieć jednak konsystencję pół płynną, wynika to z braku uzębienia u dziecka oraz trudności w połykaniu potraw. Na początek serwujemy malcowi warzywa, najczęściej ziemniaki, marchew, oraz pietruszkę, ponieważ warzywa te nie uczulają i są w pełni bezpieczne. Kolejnym etapem diety młodego człowieka jest wprowadzanie mięs i owoców. Z owocami musimy jednak postępować ostrożnie, gdyż zawierają wiele cukrów prostych. Na początek warto spróbować zaserwować malcowi delikatne owoce typu przetarte jabłka i banany, jeśli dobrze na nie reaguje można rozbudować dietę dziecka, co ważne wszystkie elementy pokarmu wprowadzamy po kolei, aby zaobserwować jak dziecko na nie reaguje i czy nie jest uczulone na poszczególne pokarmy.

» Kategoria: Dieta » Tagi: , ,

Dieta

26 października 2014

Dieta Dieta jest pojęciem wszystkim doskonale znanym. Każdy wie, na czym ona polega jednak mało, kto umie sam dobrze ją zaplanować. Dieta to przede wszystkim odpowiednio zestawiony posiłek, tak by dostarczyć naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych oraz witamin. Dieta pojawiła się w momencie, kiedy zauważono, że nad jedzeniem trzeba zapanować. Wiele osób otyłych zaczęło szukać rozwiązań swojego problemu i tak powstały całe portale dotyczące diety i znakomitych skutków, jakie one przynoszą. Rodzajów diet jest bardzo wiele, trzeba jednak znaleźć coś dobrego dla siebie, w tym celu powinniśmy udać się do specjalisty, który dopasuje ją typowo pod nasz problem. Dietetyk, czyli lekarz zajmujący się odżywianiem i jego zaburzeniami opracuje menu na podstawie, którego będziemy mogli tracić kalorie nie tracąc przy tym zdrowego rozsądku. Wiele diet jest bardzo restrykcyjnych, tym czasem wystarczy tylko jeść różnorodnie i w małych porcjach. Dieta ma wiele zalet, ponieważ poprawia nasz ogólny obraz, jesteśmy szczuplejsi czujemy się lepiej. Nie można jednak pominąć jej wad, mianowicie zła dieta może wyrządzić ogromne spustoszenie w organizmie a nawet doprowadzić w najgorszym wypadku do śmierci głodowej, dlatego też zawsze należy ją przeprowadzać pod okiem lekarza tak, aby była bezpieczna.

» Kategoria: Dieta » Tagi: , ,

  • Kategorie

  • Strony

  • Wstęp

    Każdy chce się czuć dobrze i na długo pozostać aktywnym, często jednak jest to poprostu nie możliwe, przez całe życie dbamy i pracujemy sobie na to jak będzie wyglądało nasze zdrowie, jeśli jemy właściwie w zasadzie nie powinniśmy obawiać się chorób i złego samopoczucia. Co jednak kryje się pod tym pojęciem zdrowo? Wiele osób mylnie zakłada, że nasza dieta musi składać się tylko z owoców i warzyw, tym czasem powinniśmy jeść wszystko, ale w określonych proporcjach. Nasz organizm do właściwego funkcjonowania potrzebuje różnorodności, kiedy za bardzo przestawiamy się na dany produkt wówczas powstają niedobory pod względem innych składników mineralnych.

  • Wpisy

  • Architektura świata

    Nasze ciała zazwyczaj domaga się witamin i składników mineralnych, widać to po naszej skórze, zębach, paznokciach, jeśli pojawiają się niepokojące zmiany chorobowe jest to sygnał, że powinniśmy wzbogacić dietę o dodatkowe składniki mineralne. Jeśli sami nie potrafimy właściwie zbilansować sobie pokarmu powinniśmy udać się do specjalisty dietetyka, który ustali nasze BMI, oraz co powinniśmy jeść, aby czuć się zdrowo. O zdrowie trzeba dbać od najmłodszych lat, aby nie martwić się na zapas o choroby, tak naprawdę inwestujemy w swoje życie i stan zdrowia.