Słodycze w naszym odżywianiu

18 grudnia 2014

Słodycze w naszym odżywianiu Kto nie lubi słodkości? Spożywamy je w dużej ilości i różnej postaci. Słodycze towarzyszą nam od najmłodszych lat, cukry w nich występujące możemy spotkać też w przetworach owocowych kompotach a nawet alkoholu. Produkty o wysokim wskaźniku glikemicznym mogą przyczyniać się jednak do wielu chorób. Dlatego też ze słodyczami trzeba obchodzić się ostrożnie. U małych dzieci nadmiar cukru może spowodować powstanie próchnicy i w konsekwencji wypadniecie zębów, oprócz delikatnych schorzeń cukier może latami gromadzony prowadzić do chorób śmiertelnych, w tym do cukrzycy oraz raka trzustki. Naukowcy dowiedli, że zła dieta i nadmiar cukru wspomaga wystąpienie ryzyka raka trzustki. Jest to bardzo poważna choroba, na którą nie ma leku. Co gorsze nie daje jednoznacznych objawów chorobowych, czyli sadzimy, że jest to tylko niestrawność a tym czasem organ już poważnie choruje. Raka trzustki ciężko jest wykryć i co gorsza jest mała liczba osób, które go przezywają, dlatego też watro zmniejszyć wszystkie czynniki, które go determinują. Słodycze dają nam wiele przyjemności, ponieważ podwyższają poziom cukru we krwi, czujemy się wówczas dobrze i radośnie niestety nadmiar jest bardzo szkodliwy i lepiej zamieniać je na zdrowe owoce i warzywa.

» Kategoria: Nawyki żywieniowe » Tagi: , ,

Buraki w diecie

17 listopada 2014

Buraki w diecie Buraki można bardzo często spotkać na polskim stole, spożywamy je ugotowane w postaci przetworów lub zup. Cenne właściwości tego warzywa znano już w starożytności, były uprawiane w ogrodach zamożnych ludzi. W Polsce wykorzystuje się w zasadzie całe warzywo, ponieważ i korzeń, jaki młode liście, czyli botwinkę. Buraki są przede wszystkim cennym źródłem witamin i składników minerałach, dietetycy cenią je również za inne cenne wartości. Mało, kto zdaje sobie sprawę, ale buraki mają charakter zasadotwórczy zaznacza to, że pomagają zneutralizować w organizmie działanie kwasów, a tym samym chronią nas przed zgagą i paleniem w przełyku. Kolejną ważną zaletą tego warzywa jest fakt, że podnosi odporność organizmu. Kiedy się przeziębimy powinniśmy pić sok z tego warzywa, aby szybciej wrócić do zdrowia. Buraki wpływają pozytywnie również na nasz układ krążenia, ze względu na zawarte w nich substancje niwelują powstawanie zakrzepów, udrożniając przy tym nasze żyły i sprzyjają powstawaniu czerwonych krwinek. Buraki zalecane są pod tym kątem szczególnie osobą chorym na anemię. Buraki posiadają wiele zalet jednak nie nadają się dla wszystkich z ich konsumpcji powinny zrezygnować osoby cierpiące na cukrzycę oraz chorobę nerek, ponieważ warzywo podnosi poziom cukru we krwi.

» Kategoria: Składniki diety » Tagi: , ,

  • Kategorie

  • Strony

  • Wstęp

    Każdy chce się czuć dobrze i na długo pozostać aktywnym, często jednak jest to poprostu nie możliwe, przez całe życie dbamy i pracujemy sobie na to jak będzie wyglądało nasze zdrowie, jeśli jemy właściwie w zasadzie nie powinniśmy obawiać się chorób i złego samopoczucia. Co jednak kryje się pod tym pojęciem zdrowo? Wiele osób mylnie zakłada, że nasza dieta musi składać się tylko z owoców i warzyw, tym czasem powinniśmy jeść wszystko, ale w określonych proporcjach. Nasz organizm do właściwego funkcjonowania potrzebuje różnorodności, kiedy za bardzo przestawiamy się na dany produkt wówczas powstają niedobory pod względem innych składników mineralnych.

  • Wpisy

  • Architektura świata

    Nasze ciała zazwyczaj domaga się witamin i składników mineralnych, widać to po naszej skórze, zębach, paznokciach, jeśli pojawiają się niepokojące zmiany chorobowe jest to sygnał, że powinniśmy wzbogacić dietę o dodatkowe składniki mineralne. Jeśli sami nie potrafimy właściwie zbilansować sobie pokarmu powinniśmy udać się do specjalisty dietetyka, który ustali nasze BMI, oraz co powinniśmy jeść, aby czuć się zdrowo. O zdrowie trzeba dbać od najmłodszych lat, aby nie martwić się na zapas o choroby, tak naprawdę inwestujemy w swoje życie i stan zdrowia. rutinoscorbin centrum medyczne