Buraki w diecie

17 listopada 2014

Buraki w diecie Buraki można bardzo często spotkać na polskim stole, spożywamy je ugotowane w postaci przetworów lub zup. Cenne właściwości tego warzywa znano już w starożytności, były uprawiane w ogrodach zamożnych ludzi. W Polsce wykorzystuje się w zasadzie całe warzywo, ponieważ i korzeń, jaki młode liście, czyli botwinkę. Buraki są przede wszystkim cennym źródłem witamin i składników minerałach, dietetycy cenią je również za inne cenne wartości. Mało, kto zdaje sobie sprawę, ale buraki mają charakter zasadotwórczy zaznacza to, że pomagają zneutralizować w organizmie działanie kwasów, a tym samym chronią nas przed zgagą i paleniem w przełyku. Kolejną ważną zaletą tego warzywa jest fakt, że podnosi odporność organizmu. Kiedy się przeziębimy powinniśmy pić sok z tego warzywa, aby szybciej wrócić do zdrowia. Buraki wpływają pozytywnie również na nasz układ krążenia, ze względu na zawarte w nich substancje niwelują powstawanie zakrzepów, udrożniając przy tym nasze żyły i sprzyjają powstawaniu czerwonych krwinek. Buraki zalecane są pod tym kątem szczególnie osobą chorym na anemię. Buraki posiadają wiele zalet jednak nie nadają się dla wszystkich z ich konsumpcji powinny zrezygnować osoby cierpiące na cukrzycę oraz chorobę nerek, ponieważ warzywo podnosi poziom cukru we krwi.

» Kategoria: Składniki diety » Tagi: , ,

  • Kategorie

  • Strony

  • Wstęp

    Każdy chce się czuć dobrze i na długo pozostać aktywnym, często jednak jest to poprostu nie możliwe, przez całe życie dbamy i pracujemy sobie na to jak będzie wyglądało nasze zdrowie, jeśli jemy właściwie w zasadzie nie powinniśmy obawiać się chorób i złego samopoczucia. Co jednak kryje się pod tym pojęciem zdrowo? Wiele osób mylnie zakłada, że nasza dieta musi składać się tylko z owoców i warzyw, tym czasem powinniśmy jeść wszystko, ale w określonych proporcjach. Nasz organizm do właściwego funkcjonowania potrzebuje różnorodności, kiedy za bardzo przestawiamy się na dany produkt wówczas powstają niedobory pod względem innych składników mineralnych.

  • Wpisy

  • Architektura świata

    Nasze ciała zazwyczaj domaga się witamin i składników mineralnych, widać to po naszej skórze, zębach, paznokciach, jeśli pojawiają się niepokojące zmiany chorobowe jest to sygnał, że powinniśmy wzbogacić dietę o dodatkowe składniki mineralne. Jeśli sami nie potrafimy właściwie zbilansować sobie pokarmu powinniśmy udać się do specjalisty dietetyka, który ustali nasze BMI, oraz co powinniśmy jeść, aby czuć się zdrowo. O zdrowie trzeba dbać od najmłodszych lat, aby nie martwić się na zapas o choroby, tak naprawdę inwestujemy w swoje życie i stan zdrowia.