Sól w odżywianiu

28 listopada 2014

Sól w odżywianiu Sól występuje prawie w każdym posiłku, w ciągu dnia nie wiedząc o tym zjadamy jej duże ilości. Najwięcej jednak soli spożywamy wraz z szybkimi fast fudami sieciowymi. Jest to ogromny problem, ponieważ nadmiar soli bardzo szkodzi zwłaszcza, gdy sól taką spożywa małe dziecko. W późniejszym wieku może to zaprocentować w liczne choroby związane przede wszystkim z nadciśnieniem tętniczym, czy występowaniem zawału serca. Jeśli jemy posiłki i dania szybkie musimy się liczyć z faktem, że dawka soli w potrawach tych przekracza zalecaną normę o nawet cztery razy. Według naukowców ilość spożywanej soli uzależniona jest od wieku osoby i tak dorośli mogą dziennie przyjąć około sześciu gramów, dla dzieci w przedziale wiekowym od siedem do dziesięć lat około pięciu gramów. Najmniej soli zaleca się małym dzieciom, gdzie maksymalna dawka wynosi trzy gramy. Sól jest smacznym dodatkiem do potraw nadaje im wyrazistego smaku jednak jest niezdrowa, warto ją zamienić na zioła, które są bardzo aromatyczne, a przy tym nie powodują szkód w naszym organizmie. Aby wyzbyć się złego nawyku żywieniowego powinniśmy najmłodsze dzieci oswajać z małą ilością soli lub delikatnymi przyprawami, które nie są tak bardzo szkodliwe.

» Kategoria: Nawyki żywieniowe » Tagi: , ,

  • Kategorie

  • Strony

  • Wstęp

    Każdy chce się czuć dobrze i na długo pozostać aktywnym, często jednak jest to poprostu nie możliwe, przez całe życie dbamy i pracujemy sobie na to jak będzie wyglądało nasze zdrowie, jeśli jemy właściwie w zasadzie nie powinniśmy obawiać się chorób i złego samopoczucia. Co jednak kryje się pod tym pojęciem zdrowo? Wiele osób mylnie zakłada, że nasza dieta musi składać się tylko z owoców i warzyw, tym czasem powinniśmy jeść wszystko, ale w określonych proporcjach. Nasz organizm do właściwego funkcjonowania potrzebuje różnorodności, kiedy za bardzo przestawiamy się na dany produkt wówczas powstają niedobory pod względem innych składników mineralnych.

  • Wpisy

  • Architektura świata

    Nasze ciała zazwyczaj domaga się witamin i składników mineralnych, widać to po naszej skórze, zębach, paznokciach, jeśli pojawiają się niepokojące zmiany chorobowe jest to sygnał, że powinniśmy wzbogacić dietę o dodatkowe składniki mineralne. Jeśli sami nie potrafimy właściwie zbilansować sobie pokarmu powinniśmy udać się do specjalisty dietetyka, który ustali nasze BMI, oraz co powinniśmy jeść, aby czuć się zdrowo. O zdrowie trzeba dbać od najmłodszych lat, aby nie martwić się na zapas o choroby, tak naprawdę inwestujemy w swoje życie i stan zdrowia. ginekolog wrocław