Soja w diecie

30 listopada 2014

Soja w diecie W Polsce zainteresowanie tym warzywem jest jeszcze stosunkowo niskie wynika to głównie z niewiedzy, Polacy lubują się w tradycyjnym pożywieniu i rzadko eksperymentują z nowymi produktami. Tym czasem w USA jest zupełnie inaczej, tu soja występuje w wielu posiłkach i jest wszystkim dobrze znana. Soja to przede wszystkim znakomite źródło białka, może ona też znakomicie zastąpić białka pochodzenia zwierzęcego, dodatkowym jej atutem jest zdolność wiązania wody przydaje się to w przetwórstwie głównie mięsnym. Dla kobiet soja jest ważnym elementem diety, ponieważ dostarcza witamin, składników mineralnych, inaczej jest jednak w przypadku mężczyzn, oni z soja powinni nieco uważać. Naukowcy dowiedzieli się, że nadmiar soi w jedzeniu ma negatywny wpływ na nasienie a w niektórych przypadkach może też powodować zanikanie hormonu męskiego. Dzieje się tak, ponieważ soja ma podobną budowę do hormonu żeńskiego, dlatego tez w dużej ilości może być szkodliwy dla organizmu. Soja ma bardzo wiele zalet, ponieważ może pomóc nam obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi, kobietom natomiast może pomoc w łagodniejszym przechodzeniu okresu klimakterium. Soja jest dobrym warzywem ze względu na wartość odżywczą jednak trzeba ją spożywać z umiarem, dotyczy to przede wszystkim mężczyzn.

Soja w diecie
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

» Kategoria: Suplementy » Tagi: , ,

  • Kategorie

  • Strony

  • Wstęp

    Każdy chce się czuć dobrze i na długo pozostać aktywnym, często jednak jest to poprostu nie możliwe, przez całe życie dbamy i pracujemy sobie na to jak będzie wyglądało nasze zdrowie, jeśli jemy właściwie w zasadzie nie powinniśmy obawiać się chorób i złego samopoczucia. Co jednak kryje się pod tym pojęciem zdrowo? Wiele osób mylnie zakłada, że nasza dieta musi składać się tylko z owoców i warzyw, tym czasem powinniśmy jeść wszystko, ale w określonych proporcjach. Nasz organizm do właściwego funkcjonowania potrzebuje różnorodności, kiedy za bardzo przestawiamy się na dany produkt wówczas powstają niedobory pod względem innych składników mineralnych.

  • Wpisy

  • Architektura świata

    Nasze ciała zazwyczaj domaga się witamin i składników mineralnych, widać to po naszej skórze, zębach, paznokciach, jeśli pojawiają się niepokojące zmiany chorobowe jest to sygnał, że powinniśmy wzbogacić dietę o dodatkowe składniki mineralne. Jeśli sami nie potrafimy właściwie zbilansować sobie pokarmu powinniśmy udać się do specjalisty dietetyka, który ustali nasze BMI, oraz co powinniśmy jeść, aby czuć się zdrowo. O zdrowie trzeba dbać od najmłodszych lat, aby nie martwić się na zapas o choroby, tak naprawdę inwestujemy w swoje życie i stan zdrowia.